به سایت رسمی قلم خوش اومدید

رسانه های سودجو"زرد"

چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۰۰ ب.ظ


در سال های گذشته با شروع فعالیت رپ، به مراتب رسانه هایی برای اشتراک و حق انحصار آهنگ های رپی به وجود آمد اما...

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن اپلیکیشن های فیسبوک و اینستاگرام و تلگرام، با روند رو به رشد این رسانه ها مواجه هستیم.


و اما نکته مهم در این ماجرا ، وجود رسانه های سودجو می باشد که به اصطلاح به "رسانه های زرد" شناخته میشوند و بیشتر تمرکز و هدفشان بر روی اعضای پیج، چنل و سایت خود برای درآمدزایی خود می باشد! 

یا ساده تر بگیم: این رسانه ها به دنبال رضایت اعضای خود نیست و فقط به دنبال ساختن حاشیه برای نگهداشتن مخاطب است و از مخاطبین به عنوان تبلیغات و ... استفاده میکنه و پول خوبی به جیب میزنه!!!


اما اگه از دیدگاه دیگه ای به این مسئله نگاه کنیم متوجه میشیم به جز صدمه این رسانه ها به مخاطبین که ستون های اصلی رپ هستن ، صدمه های غیر قابل جبرانی به بدنه ی اصلی رپ وارد میکنن!! 

برای مثال: 

پخش بدون اجازه ی آلبوم "دوران طلایی" پیشرو به وسیله رادیو جوان ، که با واکنش شدید "پیشرو" مواجه شد، و ثمره آن تحریم رادیو جوان به وسیله طرفداران شد.


اما شما خودتون رو میتونن بذارین جای آرتیست برای مثال آقای X: بازده زمانی یه ساله برای آلبوم خود وقت میذارید، حالا وقت فروش آلبومه و این حق طبیعی هر آرتیسته تو همه جای جهان!!

و سر بزنگاه یک رسانه با دزدی آلبوم شما همه تلاش های شما را بی ثمره میگذارد...

و در پی آن شاهد سرد شدن خود به عنوان آرتیست هستید! رابطه بین آرتیست و مخاطب دو طرفه ست یعنی اگه هر کدوم نباشن ارکان اصلی رپ فرو میریزه...


و اما نمونه ای از پست هایی که رسانه های سودجو منتشر میکنند رو میتونید در عکس پایین ببینید.

("در رابطه با ترک جدید "تینا به همراهی جاستینا" به نام "برگرد")



با وجود همه این حرف ها و متن ها از شما دوست داران و علاقه مندان به رپفارسی تقاضا داریم از تماشا یا مطالعه مطالب این رسانه خودداری کنید چرا که ناخواسته باعث دیده شدن این رسانه ها میشوید.


کاری از تیم قلم رکورد

طراح کاور:Amirthehosein



با عضویت در کانال تلگرامی ما از آخرین اخبار رپ ، حواشی ها ، موزیک های جدید با خبر شوید.

عضویت در کانال تلگرام



دانلود آهنگ